close

6 Selebriti Malaysia Yang Ubah Penampilan Apabila Membuka Tudung.Dahulunya Mereka Ini Sangat Ayu Dan Jelita Bila Bertudung ..



Loading...

 

Isu artis wanita Islam menanggalkan tudung kembali hangat selepas pelakon, Sarah Ali mengambil keputusan berbuat demikian atas alasan peribadi.

Kami menyenaraikan artis wanita Islam Malaysia yang mengambil keputusan sama membuka tudung selepas beberapa lama melalui fasa bertudung.

SARA ALI

Loading...

Sarah Ali, pelakon yang kali terakhir muncul dalam filem Upin Ipin Jeng Jeng Jeng, pada awalnya enggan memberi komen apabila gambarnya tidak bertudung ketika bercuti di Shanghai, China tular di laman sosial.

Namun dalam satu perkongsian di Facebook Live milik Sarah 2 hari lalu, dia memberi penjelasan keputusan menanggalkan tudung selepas setahun memakainya kerana rasa bersalah dan hidup tidak tenang.

“Saya akui saya bertudung bukan kerana diri sendiri atau kerana Allah tetapi kerana sesuatu (yang tidak mahu saya sebutkan).

“Ya, akan ada impak yang saya sendiri tidak boleh duga. Banyaknya saya nampak daripada sudut negatif, jika ia menjejaskan karier saya tiada apa yang boleh saya buat. Ini silap saya, sepatutnya saya bertindak menggunakan akal tetapi tidak. Saya bertudung atas sebab sesuatu,” katanya.

Katanya dia tidak mahu bangun tidur dengan perasaan bersalah dan menipu semua orang selama setahun.

ZILA SEERON (BEKAS ISTERI ALONG CHAM)

Awal tahun ini, penyanyi Zila Seeron memuat naik gambar imejnya yang sudah tidak bertudung di laman Instagram. Dia yang berambut pendek yang diwarnakan ‘blonde’ dikatakan sudah tidak bertudung namun enggan mendedahkan sebab berbuat demikian.

Zila adalah bekas isteri kepada pelawak Along Cham yang mencetuskan kontroversi apabila dilaporkan ditangkap khalwat dengan seorang lelaki di sebuah apartmen, tahun lalu.

UQASHA SENROSE

Tak ketinggalan dalam senarai ini ialah artis jelitawan Uqasha Senrose yang dipuji sangat manis apabila mengenakan tudung. Dia bagaimanapun tiba-tiba buat keputusan menanggalkannya pada pertengahan tahun lalu.

Menurut Uqasha, sepanjang 3 tahun bertudung imannya tidak tetap dan sebenarnya keputusan beliau menutup aurat sebelum ini semata-mata kerana kecewa selepas putus cinta.

“Sejak bertudung, iman saya turun naik, tak konsisten. Saya masih muda dan keputusan bertudung itu hadir ketika hati masih berkecamuk selepas putus cinta,” katanya.

Uqasha juga menekankan tidak berniat untuk mempermainkan agama dan hanya mahu menjadi diri sendiri.

ELFAEZA UL HAQ

Awal tahun lepas, timbul spekulasi apabila pelakon kelahiran Singapura, Elfaeza Ul Haq dikesan tidak bertudung ketika penggambaran sebuah drama di di negara itu. Dia mula bertudung secara penuh sejak bulan Oktober 2015 akui terpaksa membukanya kerana terikat dengan syarat dalam kontrak drama berkenaan.

“Saya terikat dengan kontrak selama setahun bermula Mac tahun lalu untuk drama bahasa Inggeris, dan saya mengambil keputusan untuk bertudung selepas sambutan Aidilfitri tahun lalu.

Jadi bila bekerja saya perlu kekal dengan karakter seperti mana diminta dalam kontrak. Apabila berlakon drama saya perlu melakukan promosi dan sesetengah perkara terpaksa dimuat naik di laman sosial sendiri,” katanya.

Dia bagaimanapun dilihat kembali bertudung sekarang.

DIANA JOHOR

Mungkin ramai yang tidak mengenali pelakon bernama Diana Johor sehinggalah namanya menjadi kecaman di laman sosial kerana membuka tudung 2 tahun lalu.

Pelakon yang berlakon dalam drama televisyen mengaku belum bersedia untuk bertudung dan mengambil keputusan membukanya.

“Sampai masanya saya jadi diri sendiri dan tampil dengan gaya yang selesa. Saya tidak mahu buat sesuatu semata-mata memuaskan hati orang lain. Soal pakai tudung atau tidak, biarlah antara saya dan Tuhan,” katanya.

Malah Diana Johor sendiri mengakui apa yang dilakukannya bersedia untuk menerima kecaman dan kritikan hebat. Diana turut memberitahu dia sudah bersedia sepenuhnya dengan perkara berkenaan.

NINA ISKANDAR

Mei 2015 lalu, pelakon kelahiran Brunei, Nina Iskandar juga buat kejutan di laman sosial selepas mendedahkan gambarnya yang tidak lagi bertudung.

Dalam satu temuramah dengan akhbar, Nina menyatakan semua keputusan dilakukan atas kehendak dirinya sendiri.

“Jujur saya katakan, keputusan untuk bertudung atau sebaliknya adalah didorong oleh kemahuan saya sendiri. Ia bukan dipengaruhi sesiapa dan saya tidak perlu memuaskan hati semua pihak.

“Apa yang boleh saya kata, hati manusia berubah. Saya tidak terkecuali. Saya cuma harapkan peminat doakan saya untuk menjalani hidup yang lebih sempurna,” katanya.

Mohon Kongsikan

sumber: kamiviral.net

Loading...



Sumber : BeritaSemasa

Arsip Blog

Popular Post

Cloud Categories

Berita (194)